De ce Aeroportul Otopeni trebuie legat, cu o linie de metrou, de Gara de Nord?

Au apărut discuții și opinii privind traseul metroului spre Aeroportul Otopeni, chiar un reportaj Digi 24 lansând întrebarea de ce nu pleacă metroul spre aeroport de la Piața Victoriei, de exemplu.

Fusese și prima intenție a Metrorex dar Eco-Civica s-a opus, categoric, și-a explicat Metrorex și părții japoneze, care a finanțat studiile de fezabililitate, proiectul și o treime din magistrala 6, că varianta corectă ar fi Gara de Nord-Otopeni.

Refacerea studiilor, solicitate și de partea japoneză, ne-a dat dreptate.
Astfel vom impulsiona și CFR-ul să se modernizeze, iar magistralele europene, care traversează și România, vor permite viteze minime obligatorii de 160 km/oră, unde permite relieful.

Intr-un final, și stația de metrou PIata Victoriei, defapt magistrala 2, vor fi legate de aeroport.

Succint, strategia de dezvoltare Metrou-CFR:

Pentru o informare corectă facem precizarea că orice oraș mare din lumea asta, dacă are metrou, face legâtura intre gara centrală și aeroport.
Așa este normal.

Faptul că rețeaua feroviară a fost distrusă, in mare parte, nu justifică alegerea ca linia directă de la aeroport să fie legată de centrul orașului.
Niște ordinari distrug CFR-ul pt ca autobuzele ,,corupției” să fie pline.

Strategia este clară:

– toți călătorii și pasagerii de pe o rază de 200 km trebuie să ajungă in Gara de Nord, sau via gară, la Otopeni.
Fac referire și la cei din Bulgaria care au peste 300 km până la Sofia, curse și destinații mai puține, astfel că Bucureștiul este o varianta mult mai bună și la o distanță de 60-100 km;

-Magistrala 6 de metrou, Gara de Nord-Otopeni, se desprinde, la stația 1 Mai, din Magistrala 4 de metrou, CFR Progresu-Straulesti, magistrală ce se va prelungi, probabil, până la Palatul Mogoșoaia.
Până acum, din magistrala 4, este executat tronsonul Gara de Nord-Străulești, urmând să continue lucrările spre CFR Progresu.
Astfel, in realitate, magistrala 6 va opera intre Otopeni și CFR Progresu.
Acolo va fi și un terminal de parcare, similar cu cel ce se construiește la Străulești, pentru ca cei care vin din sudul României și nordul Bulgariei să nu mai fie nevoiți să meargă cu autoturismul propriu până la aeroport.
Iau metroul de la Progresu și coboară la gară sau aeroport;

-Magistrala 4 se va intersecta la Podul Hașdeu cu magistrala 5, Drumul Taberei-Universitate-Cora Pantelimon.
Cei care vor să meargă in centru sau vestul orașului, pot veni la Hasdeu și schimbă spre Universitate, Militari, Drumul Taberei, iar cei care vor la Victoriei sau estul orașului schimbă la Basarab, in primă fază.
In faza a 2-a legătura cu magistrala 2 va fi directă;

-Magistrala 2 de metrou, IMGB-Pipera, și-a atins capacitatea maximă de transport și este imperios necesar să finalizăm magistrala 4 de metrou, astfel ca mare parte a călătorilor din Giurgiului-Olteniței, Berceniul depărtat să poată accesa Magistrala 4, descongestionând magistrala 2;

-La Unirii va sosi și magistrala 7, Bragadiru-Colentina-complex Europa.
Am făcut solicitarea ca această magistrală să facă o buclă spre Spitalul Fundeni, foarte greu accesibil cu mijloace de suprafață, având in vedere și faptul că de la intersecția Colentina-Fundeni se va desprinde principala ieșire spre Autostrada București-Brașov.

Toate aceste magistrale se vor intersecta și vor exista tuneluri de legătură;

-De la Aurel Vlaicu se preconizează a pleca un nou tronson spre noul Terminal 2 al aeroportului Otopeni, astfel că și magistrala 2, inclusiv Piața Victoriei, vor fi legate, direct, de aeroportul Otopeni.

Toate capetele magistralelor vor avea parcări.
Sunt bani europeni pentru toate aceste magistrale dar ,,politica” noastră de a bate pasul pe loc și de a fura, este descurajantă.
Toate aceste investiții, inclusiv terminalul 2 al aeroportului, trebuie finalizate până-n 2025-2028.

Am fost implicați, major, și-n Planul Urbanistic Zonal al Aeroportului Otopeni privind strategia de dezvoltare și interconectarea cu rețeaua de metrou, CFR și infrastructura rutieră.
Astfel, aeroportul va fi conectat cu viitoarea Autostradă de Centură, actuala Șosea de Centură și Autostrada București-Brașov.
Detalii mai jos.

Aeroportul a atins capacitatea maximă de transport și de 4-5 ani sunt aprobate planurile pentru extinderea lui cu terminalul 2, astfel că va putea primi in jur de 25 milioane călători/an.

Am propus ca linia ferată Gara de Nord- Balotești, să fie prelungită până-n aeroport iar trenurile care vin din Bulgaria, nordul, centrul și estul României să treacă direct prin aeroport, terminal comun cu metroul, și apoi să continue spre Gara de Nord.
Putem, astfel, folosi la maxim Centura de cale ferată a Capitalei pe care va circula și metroul de suprafață, un tren mai rapid, centură ce trebuie refăcută urgent pt a permite viteze de peste 100km/oră.

-Metroul normal nu poate fi construit la suprafață.
Imaginați-vă viscolul iarna și furtunile in orice anotimp, care ar întrerupe, cu certitudine, circulația trenurilor.

Motivarea alegerii variantei de traseu metrou Gara de Nord-Otopeni este mult mai amplă, vă pot da detalii pe fiecare problemă invocată, și până la urmă și specialiștii japonezi, care au plătit studiile și proiectul, s-au convins că ultima variantă este cea mai bună și corectă.

twittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail